
Bilişim, kurumların iş süreçlerinde her geçen gün önemli yer edinmeye başlamıştır. Bugün, tek kişilik çalışanı olan firmadan binlerce çalışanı olan firmaya kadar, her kurumda işin verimliliği için en önemli süreç İş Analizi’dir. normal İş Analizi kurumların iş yapısını, iş kurallarını, iş süreçlerini çözümlemek, sorunlar ve fırsatlar için çözümler üretmek, çözümleri oluştururken çeşitli fonksiyonel birimler ile çalışarak, gerektiğinde bütünleştirici görev ve teknikler bütünüdür. Bir kurumun mevcut durumunu anlamak ya da iş ihtiyaçlarının belirlenmesi konusunda bir temel oluşturmak için iş analizi yapılır. Ancak çoğu durumda, iş analizi iş ihtiyaçlarını, hedef ve amaçlarını karşılayan çözümleri tanımlamak ve uygulamak için yapılır.
İş analisti, müşteriler, personel, bilgi teknolojisi (BT) uzmanları ve yöneticiler gibi işle etkileşimde bulunan çok sayıda kişiler tarafından sağlanan bilgiyi analiz eder ve sentezler. İş analisti, paydaşların sadece ifade ettikleri istekleri değil asıl ihtiyaçlarını ortaya çıkarmakla sorumludur. Çoğu durumda iş analisti kurumsal birimler arasında iletişimi sağlamak için çalışır. Özellikle iş analistleri bilgi teknolojilerinin sağladığı yeteneklerle iş birimlerinin ihtiyaçları arasındaki uyumu sağlama konusunda merkezi bir rol oynar ve bu gruplar arasında “tercüman” olarak görev yapabilir. İş Analizi, işletmelerin işlerini daha iyi yapmalarına yardımcı olur.
İş Analisti, bir değişim aracısıdır. İş analizi, ister kar amaçlı işletme, ister resmi kurum isterse de kar amacı gütmeyen bir işletme olsun, kuruluşlara değişimi tanıtmaya ve bu değişimi yönetmeye yönelik disiplinli bir yaklaşımdır. İş analizi, kuruluşların çalışma şeklindeki değişim ihtiyacını belirlemenin ve açık bir şekilde ifade etmenin yanı sıra bu değişimi kolaylaştırmak için kullanılır. İş analistleri olarak bizler, kuruluşun paydaşlarına sağladığı değeri azami seviyeye çıkartacak çözümleri belirler ve tanımlarız. İş analistleri bir kuruluşun her seviyesinde çalışır ve stratejinin tanımlanmasından kurumsal mimarinin oluşturulmasına, programlara ve projelere yönelik hedefleri ve gereksinimleri tanımlamak suretiyle liderlik rolünün üstlenilmesine veya teknoloji ve süreçlerde sürekli iyileşmeyi desteklemeye dek her konuda rol alabilir.
- Şirket iş akışlarının çıkarılması
- Yeni iş akışlarının tasarlanması
- İhtiyaç analizi
- ERP kapsamı saptanması ve modüllerinin belirlenmesi
- Ürün seçimi
- Lisanslama modelinin belirlenmesi
- Uygulama planı hazırlanması
- Anahtar teslim proje yönetimi
- Sistem süreklilik, yönetim ve ek geliştirme desteği
- Çalışan sistemlerin analizi
- Entegrasyon kapsamının belirlenmesi
- Entegrasyon yönteminin belirlenmesi
- Veri modelinin oluşturulması
- Geliştirme ve test çalışmaları
- Veri envanteri oluşturulması
- Veri sınıflandırmasının yapılması
- Veri konsolidasyonu ve merkezileştirme